Prayer درخواست دعا
دعا و شفاعت متحد برای کلیساهای جفادیده در دنیا

دعا و شفاعت متحد برای کلیساهای جفادیده در دنیا

میلیونها نفر در جهان به خاطر ایمان مسیحی خود تحت جفا هستند. مسیحیان به گونه های مختلفی مورد جفا واقع میشوند. برخی از آنها تحت ظلم و ستمهای مختلفی قرار میگیرند. برخی به خاطر ایمان مسیحی خود به  زندان می افتند و برخی حتی به خاطر ایمان و خدمات مسیحی خود به شهادت میرسند. برخی هم درداخل  کشورهای خود آواره گشته و یا به کشورهای دیگری پناه میبرند. آواره گشتن مسیحیان از شهرها و کشورهایشان به همراه خود گرسنگی-  حس نا آرامی و عدم امنیت به همراه دارد.

در افغانستان تسلط اخیر طالبان باعث ایجاد بحران پناهندگی شده است.  مسیحیان تحت حاکمیت طالبان با جفاهای زیادی مواجه شده اند. گاها آنها به حکم ارتداد متهم میشوند که مجازات آنان حبس یا اعدام هست. فرار از سرزمینشان ممکن هست تنها راه حفظ جانهای این مسیحیان باشد.

در شمال و مرکز کشور نیجریه نیروهای نظامی خاصی به دهکده هایی که مسیحیان زیادی در آنها سکونت دارند حمله کرده اند. در نتیجه هزاران نفر کشته شده و دهها هزار نفر مجبور به فرار از دهکده های خود شده اند.بسیاری از آنها همه چیز خود را از دست داده اند و در اردوگاهها موقتی به سر میبرند و کماکان از تاثیرات منفی آزارها و تروماهای وارده به جسم و روانشان رنج میکشند.

در اتیوپی، مسیحیان اریتره برای بار دوم در سرزمین خود آواره گشته اند. در ابتدا مجبور به ترک وطن خود شده بودند و در اردوگاههای پناهندگی در منطقه ای دیگر زندگی میکردند. حال این اردوگاهها هم مورد حمله مخالفین قرار گرفته اند. بسیاری از آنها به اجبار به شهرهای جنوبی کشور گریخته اند، و در تهیدستی به سر میبرند و مردم محلی نسبت به آنها با بدگمانی و سوظن برخورد میکنند.

در کشور عراق، مسیحیان با شرایط ناامنی مواجه هستند. تنها ۳۰۰ هزار مسیحی در کشور باقی مانده اند. برخی از این مسیحیان به دفعات در کشور خود آواره گشته اند. علیرغم شکست داعش، آنها از ترس اینکه ممکن است در آینده هدف حملات دیگری قرار بگیرند،  مایل به ترک کشور عراق هستند.

مسیحیان دیگری مجبور به فرار از کشورهای مختلفی من جمله سوریه- کره شمالی- پاکستان- سومالی و ایران شده اند. ما در این روز جهانی دعا برای مسیحیان جفا دیده به طور خاص برای خواهران و برادران مسیحی خود که به خاطر ایمان مسیحی اشان جفا می بینند دعا میکنیم. ما در دعا و شفاعت برای مسیحیان جفا دیده می ایستیم.

ما خدا را شکر میکنیم که آنها شهروند آسمان هستند و هیچکس این حق شهروندی را نمیتواند از آنان بگیرد. ولی در عین حال مایلیم که این مسیحیان را در این دوران  تبعید موقتی اشان بر روی زمین مورد حمایت قرار دهیم. موسسه ریلیز اینترنشینال که هدفش خدمت به کلیسای جفا دیده در نقاط مختلف جهان هست برای این مسیحیان امکانات اساسی زندگی مانند خوراک و مسکن را مهیا میکند . همچنین افرادی را تجهیز میکند که در زمینه مشاوره شبانی و مشاوره بحران به این مسیحیان کمک کنند.

کلام خدا در رساله اول پطرس ۱: ۱- ۲ میفرماید: از پطرس رسول عیسی مسیح به غریبان پراکنده در مناطق مختلف…؛ به آنان که بنا بر پیشدانی خدای پدر به واسطه عمل تقدیس کننده روح و برای اطاعت از عیسی مسیح و پاشیده شدن خونش بر ایشان، برگزیده شده اند؛ فیض و آرامش به فزونی بر شما باد. 

موسسه اونجلیکال الاینس برنامه شفاعت و دعا برای کلیسای جفا دیده در جهان را در روز یکشنه ۷ نوامبر ۲۰۲۱ ترتیب داده است. تمام مسیحیان دعوت دارند از طریق لینکی که در پایان ویدیو نشان داده میشود در این دعای متحد محلق شوند و برای مسیحیان جفا دیده شفاعت کنند.

شما عزیزان را تشویق میکنیم اگر برایتان امکان دارر ساعت ۷ و نیم عصر یکشنبه ۷ نوامبر از طریق سایت زیر با تعداد زیادی از مسیحیانی که برای کشورهای جفادیده من جمله ایران عزیز ما شفاعت میکنند ملحق شوید. برای ملحق شدن به این برنامه دعا نیاز به ثبت نام هست.

www.eauk.org/idop

https://www.bit.ly/IDOPOnlineEventbrite