Health Challenges بیماریهای جسمی و روحی
زندگی تاثير گذارنیک- مردی که دست و پا ندارد

زندگی تاثير گذارنیک- مردی که دست و پا ندارد

نیکلاس در تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۸۲ در شهر ملبورن استرالیا با بیماری فوکوملیا بدنیا آمد که یک نوع بیماری است که شخص دست و پا ندارد. پذیرش این حقیقت برای والدینش مخصوصا مادرش در ابتدا بسیار سخت بود. ولی بعدها آنها توانستد این وضعیت را به عنوان اراده خدا قبول کنند. در طول دوران کودکی نیک نه تنها با چالشهای مدرسه و دوران بلوغ مواجه بود بلکه با افسردگی و تنهایی هم دست و پنجه نرممیکرد. همیشه فکر میکرد چرا از بقیه کودکان متفاوت هست. و هدف از زندگی چیست؟

وضعیت جسمی او باعث شده بود که دیگران او را مسخره کنند. و این امر باعث شد دچار افسردگی شدید شود و در سن ۸ سالگی تلاش برای خودکشی کرد. و حتی بار دیگر سعی کرد در سن ۱۰ سالگی خود را در وان حمام غرق کند ولی عشقی که به والدنیش داشت مانع از این کار شد. نقطه عطف ایمان او به مسیح در سن نوجوانی بود زمانیکه در رابطه با زندگی فردی نابنیا در یوحنا ۹ مطالعه میکرد و متوجه شد دلیل عدم شفای آن فرد نابنیا به خاطر این بود که خدا جلال یابد.و این حقیقت در فکر او دگرگونی ایجاد کرد و باعث شد وضعیت خود را بهتر به عنوان اراده خدا بپذیرد . پس از پذیرش این حقیقت که خدا نقشه ای برای زندگی او دارد سعی کرد بهترین استفاده را از اعضای بدنش برای انجام کارهای خود برای انجام برخی کارهای شخصی و روزانه اش بکند.

پس از اینکه نیک به دوران نوجوانی رسید دنبال موقعیتهایی بود که در مورد کار خدا در زندگیش به دیگران صحبت کند. در سن ۱۷ سالگی شروع به صحبت در گروههای خانگی کلیسای خود کرد. و پس از آن در سن ۲۱ سالگی از دانشکده ای در رشته حسابداری و برنامه ریزی مالی با اخذ مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد. اولین سخنرانی عمومی خود را در سن ۱۹ سالگی ایراد کرد و پس از آن به بیش از ۶۰ کشور رفته و داستان امید بخش زندگی خود را با میلیونها نفر در استادیومهای پر برای دانشجویان- معلمین -جوانان- افراد تاجر و حرفه ای و سازمانهای مسیحی مختلف بیان کرده است.

در سال ۲۰۰۵ نیک سازمان بین المللی زندگی بدون دست و پا را ابداع کردکه هدف آن تنظیم برنامه ها و سخنرانیهایی برای تشویق و الهام بخشی به گروههای مختلفی از مردم هست.


در ۱۲ فوریه ۲۰۱۲ با کانا میاهارا ازدواج کرد و امروز صاحب چهار فرزند هستند که خود معجزه خداست.
او کتب مختلف تاثیرگذاری را نیز به رشته تحریر در آورده. یکی از پرفروشترین کتب او حیات بدون دست و پا هست. او به عنوان هنرپیشه در فیلمهای مختلفی نیز ایفای نقش کرده و حتی فیلمی در رابطه با زندگی خود تحت عنوان هدف برتر زندگی تهیه کرده که خیلی تاثیرگذار هست. او مبشر شناخته شده ای است
او در سخنرانیهای الهام بخش خود افراد را تشویق میکند به ارزش واقعی خود پی ببرد. همچنین بر اساس تجربه خود به دیگران انگیزه میدهد در برابر مشکلات تسلیم نشوند و پیشروی کنند و حتی عاملی برای تشویق و برکت برای دیگران باشند. ذیلا چند دقیقه از سخنرانی زیر را میتوانید مشاهده کنید.
بشارت انجیل بدون دست و پا – YouTube