Biblical messages پیغامهای کتابمقدسی
یکشنبه نخل مبارک باد

یکشنبه نخل مبارک باد

یکشنبه نخل یادآور ورود پیروزمندانه به ورود عیسی مسیح به اورشلیم هست. این واقعه در هر چهار انجیل قید شده هست (متی ۲۱- مرقس ۱۱- لوقا ۱۹  و یوحنا ۱۲) 
در این روز خاص عیسی سوار بر کره الاغی وارد اورشلیم شد و مردم برای خوش آمد گویی به او شاخه های نخل را جلوی پای او قرار داده و او را ستایش کرده میگفتند:‌ هوشیعانا مبارک است آن که به نام خداوند می آید. ورود عیسی به اورشلیم تحقق پیشگوییهای عهد عتیق مانند زکریا ۹: ۹ نیز بود که میگوید: او پادشاهی عادل و صاحب نجات است که سوار بر الاغ می آید.

متاسفانه تمجید مردم از عیسی به این دلیل نبود که پادشاهی روحانی او را تشخیص داده و او را به عنوان نجات دهنده خود می شناختند. ‌بلکه او را به عنوان پادشاهی تمجید میکردند که آمده بود تا بر ضد امپراطوری رم برخاسته طغیان کند و آنها را نجات بخشد. منظور از هوشیعانا که آن را به زبان می آوردند یعنی ما را نجات ببخش (از دست امپراطوری رم).  وقتی انتظارات آنها برآورده نشد در نهایت بسیاری او را طرد کرده و چند روز بعد گفتند مصلوبش کن (لوقا ۲۳:  ۲۰- ۲۱)

عیسی مسیح متواضعانه در لباسی ساده و سوار بر الاغ وارد اورشلیم شد نه با زرق و برق پادشاهی. هدف او دریافت پیروزی با زور و جنگ نبود. اونیامده بود تا علیه دولت یا حکومتی بجنگد بلکه  آمده بود که  با عشق و محبت و نهادن جان خود پیروزمندانه وارد قلبهای مردم شود. آیا  امروز او را به عنوان پادشاه روحانی قلبهای خود پذیرفته ایم و اجازه میدهم او در این دنیای متلاطم و پر از جنگ و ستیز با عشق و صلح در قلبهای ما حکمرانی کند و در او امید و آرامش واقعی را دریافت کنیم؟